Σάββατο 9 Απριλίου 2011

Για το νέο σχολείο



Τον τελευταίο καιρό δημοσιοποιούνται από το υπουργείο αρκετά σχέδια για την αναμόρφωση του σχολείου, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τόσο από πλευράς γνωστικών παιδαγωγικών στόχων όσο και από πλευράς δομής και λειτουργίας. Σε αυτό το πλαίσιο γίνεται λόγος και για την αλλαγή των αρμοδιοτήτων των στελεχών της εκπαίδευσης, ιδιαιτέρως δε των διευθυντών των σχολικών μονάδων και για την αξιολόγηση, η οποία –καθώς φαίνεται- σύντομα μέλλει να εισαχθεί.

Δεν θα ήθελα ακόμη να παρουσιάσω τις θέσεις μου, απλώς να κάνω λίγες παρατηρήσεις, οι οποίες ίσως συμβάλουν στη συζήτηση για το θέμα. Καταρχάς λοιπόν παρατηρώ ένα απόλυτο ολικό αρνητισμό εκ των προτέρων σε οποιαδήποτε πρόταση του Υπουργείου Παιδείας. Αποδίδονται στο Υπουργείο διαρκώς κακόβουλες σκοπιμότητες, στις οποίες θεωρείται ότι η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να απαντήσει αρνητικά, χωρίς να εισέλθει ουσιαστικά στη συζήτηση – αν και σποραδικά έχουν γραφτεί κάποια άρθρα για επιμέρους παιδαγωγικά θέματα. Έχω όμως την εντύπωση ότι οι απόψεις πολλών συναδέλφων στον εργασιακό μου χώρο δεν ανταποκρίνονται σε αυτόν τον ολικό αρνητισμό που δημοσιοποιείται στην καθημερινή αρθρογραφία. Νομίζω λοιπόν ότι αντί να αρνούμαστε την αξιολόγηση, θα πρέπει να ανοίξουμε διάλογο για την αναζήτηση αντικειμενικών και εφαρμόσιμων παραμέτρων για την αξιολόγηση. Αντί να αντιδρούμε στην αναδόμηση του σχολείου, θα πρέπει να υποβάλουμε συγκεκριμένες προτάσεις για την ποιοτική του αναβάθμιση. Αντί να δαιμονοποιούμε την ενίσχυση του ρόλου των στελεχών της εκπαίδευσης, θα πρέπει να προτείνουμε τρόπους αξιοκρατικής επιλογής ικανών επαγγελματιών, οι οποίοι θα διοικούν με αντικειμενικά-επιστημονικά κριτήρια και όχι με τα κριτήρια που επιβάλει η πολιτική πατρωνία στους εγκάθετούς της και μέσω αυτών στην εκπαιδευτική κοινότητα.


Αγαθοκλής Αζέλης, Φιλόλογος

1 σχόλιο:

  1. Σε ιστοτοπο υψηλης επισκεψιμοτητας, αρθρογραφος προτεινει να ισχυσει για τις απολαβες των δημοσιων υπαλληλων, μειοδοτικος διαγωνισμος οπως γινεται στους διαγωνισμους.
    Δεν ειναι ασχημη ιδεα, εφοσον συνδυαστει με αμεροληπτη αξιολογηση προσοντων, αποτελεσματικοτητας και καθολικης εφαρμογης, αρχης γενομενης απο τους υψηλοβαθμους υπαλληλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή